fredag 20. november 2015

Sjokoladekake til konfirmasjon

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Leter du etter en kake du kan lage til en spesiell anledning? Bake til kakebordet i en bursdagsbesøk, familiebesøk, dåp eller konfirmasjon ? I dette innlegget har jeg samlet mine beste festkaker.


Snickerskake Snickerskake er en fantastisk god og mektig kake.

I dag ble sønnen til en tidligere kollega konfirmert. Og jeg fikk æren av å lage to kaker til denne feiringen. Den ene kaken skal jeg legge ut bilde av litt senere og her er den andre.


Dette er en sjokoladekake med to typer sjokoladekrem i. Og det er friske bringebær inni kaken samt friske jordbær og sjokoladebiter på toppen. Kaker til konfirmasjon – sjokoladekake. Det er ikke bare på våren staselige konfirmanter skal feires.


August er også en måned for konfirmasjon , og i den forbindelse finner du noen kakeforslag i form av sjokolade fra meg nedenfor.

Ekstra pyntede kaker til den store festen for familiens 15-åring. Her får du oppskriftene du trenger til marsipankaken, bløtkaken med frukt og bær, sjokoladekaken , ostekaken som skal stekes, eller den som bare skal i kjøleskapet. Sjekk våre ti fristelser.


Jeg skal bake en sjokoladekake til en konfirmasjon. Den skal ikke være for voksen i smaken (mange barn på festen), og rund og litt fin type (altså ikke langpannekake). Er det noen som har et godt tips til en slik kake? Kransekake er vel festkaken over alle festkaker. Populær som den er passer kransekake til 17.


Hjemmelaget kransekake er ikke så komplisert å få til , men krever at deigen lages minst dagen før den skal trilles ut og stekes. Skal du bake til konfirmasjon ? Ostekake er å finne på mange kakebord i disse dager. Her finner du oppskrifter, tips og inspirasjon på deilig forretter, småretter, middager, desserter og kaker til den store konfirmasjon. Her er oppskrift på ostekaken.


Det ble mer enn nok, men etter min mening skal det være en del kake til overs i slike selskaper. Nå er det tid for konfirmasjoner igjen, og i den anledning har vi samlet kaker for enhver smak. Når sjokoladen er smeltet og blandet med fløten, settes glasuren til side til den tykner litt.


Pisk til en stiv glasur, ca.

Smak til med limesaft og bland i konditorfarge til ønsket farge. Ha marengsglasuren i en sprøytepose med rund tipp, og dekorer muffinsene. Pynt med litt revet sjokolade. Feir overgangen til de voksnes rekker hos oss!


Server gjerne med friske bær. Lei selskapslokaler her på Moholt. Vi kan levere smakfull middag og deilige kaker etter ønske. Vi tilbyr pakkepris på kaker og selskapslokaler og vi har masse gratis parkeringsplasser. Poden har bursdag og små bursdagsbarn har gjerne sterke ønsker til både bursdagsselskapet, men også bursdagskaken.


Vi var stykker og hadde stor marsipankake (med bilde av konfirmanten ), tårnkake, sjokoladekake , suksessterte og flere typer mindre porsjonskaker og iskake (tror jeg?) og sikkert et par typer til (Kvæfjordkake og ostekake?). Perfekt for små bursdagspirater som krever at foreldrene stiller opp med en sjørøverkake. Du kan lage den til dåp, bursdagsfest, konfirmasjon eller bryllup. Bløtkake Kaken er laget som en bløtkake. Har målt bunnen som kaka skulle stå på, og tilpasset kakebunnen til denne.


Lag sukkerbrød tilpasset din kakeform. Fotball konfirmasjon. Konfirmasjonssessongen står for døren og det kan være en utfordring å finne riktig pynt til den unge poden. Har prøvd meg på et fotballpyntet konfirmasjonsbord i dag.


Her har jeg brukt svart sizoweb som bordløper. Kaketopp til konfirmant står på. Det er alltid nok å gjøre når man skal invitere til de store lagene med familie og venner. Og om det er konfirmasjon , barnedåp, bryllup, 17.


Et tradisjonelt norsk kakebord er imponerende og overdådig på alle måter, og vi elsker det! Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet.


Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg