tirsdag 27. mars 2018

Gamle kameraer

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Vær imidlertid oppmerksom på at kameraer som kjøpes usett på nettauksjoner kan være av varierende kvalitet. Det er allikevel ingen grunn til å stoppe å samle, ikke mist fordi historiene bak kameraene er så spennende. Jeg venter i skrivende stund på flere kameraer i posten.


Min samling omfatter ca.

Jeg synes at det er syn at det kun er mig selv der nyder godt af de gamle , og ofte smukke ting, så derfor har jeg valgt at vise dem frem på denne side. Jeg skjønner ikke hvorfor du da har behovet for å fortelle alle dette. Synes dette var tøft! På denne siden finner du diverse snadder om kameraer.


Her finner du definisjoner på ulike typer kameraer , informasjon og bilder av gamle kameraer , fotohistorie, fotokurs som lærer deg om kameraer , tips om kjøp av kamera og en liste over populære kameraer. Verdien på gamle kameraer kan du få et hint om ved å skaffe deg McKeowns price guide to antique and classic cameras, eller ved å følge med litt på ebay. Begge steder finner du også mye informasjon om gamle kameraer generelt.


Dine eksemplarer er nok ikke av de mest ettertraktede.

Oppdag kameraer , objektiver og tilbehør fra Sony og fang inn de beste øyeblikkene i livet. Våre fotoapparater har høy oppløsning og mange funksjoner. Hvilke kameraer er kompatible med hvilke objektiver? Dette er et spørsmål man kommer borti ganske ofte, spesielt hvis man begynner å se litt på gamle kameraer og gamle objektiver. Oversikten er en gjennomgang av hvilke objektivtyper som passer til hvilke kameraer , både gamle og nye.


Det er igen blevet moderne at fotografere med analog kamera, som bruger gode gammeldags film til at lagre billederne. De nye typer af analog kameraer har unikke designs og giver dig mulighed for kreativ udfoldelse. Ligesom i gamle dage er der i dag også forskel på, hvilken type af film analog kameraer bruger. Vi køber og sælger brugt foto udstyr, brugte objektiver, brugte kameraer , samt gamle kameraer.


Kom forbi og se vort store udvalg. Kodak, Pocket Instamatic 5 Rimelig, Efter oprydning i mine gamle kameraer , har jeg denne skønne sag tilbage. Der medfølger det originale kunstlæder bælte-etui. En lille tap i låget er knækket, men kan vel laves hvis man er lidt handy.


Flere ulike objektiver kan brukes på kameraer med utskiftbare objektiver, noe som gir hobbyfotografer som ønsker mer fleksibilitet, en større plattform for kreativitet takket være et bredt utvalg av objektiver. En slik fokalplanlukker er konstruert som et gardin som trekkes til side under eksponeringstida, eller den kan bestå av lameller. På moderne kameraer beveger lukkeren seg gjerne vertikalt, fordi en vertikallukker tillater kortere lukkertider enn en horisontallukker som må bevege seg en lengre avstand.


Hva er gamle kameraer verdt nå?

Noen samler på frimerker og mynter. Andre på gamle biler og båter. Jeg leter på nettet og loppemarked etter gamle bokser som en gang har vært et kjært fotokamera for noen. Gamle kameraer gir gode minner. Her er utstillingsmonteret mitt.


Fin blanding av kameraer med eldre versjoner øverst, og de nyeste nederst. Eller sagt på en annen måte: i praktisk fotografering vil det oppleves som om de gamle objektivene dine får brennvidder som er ca. Men ellers er gamle objektiver helt allright. Jeg fant ingen tråd hvor gamle kameraer og fortidens utstyr diskuteres så jeg drister meg til å åpne en ny tråd her. Sjøl har jeg fått en steingammel Minolta, - som står på hylla og samler støv.


Er dette brukbart til noe fremdeles? Eventuelt for samlere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg