onsdag 11. oktober 2017

Drep ikke en sangfugl lydbok

Lave priser og rask levering! Norges største bokutvalg på nett. Kjøp boken billigere hos Adlibris! Nå har vi åpnet julebutikken! Et gavekort er den perfekte gaven!

Skyt så mange skjærer dere vil, men husk at det er en stor synd å drepe en sangfugl. Pris kr 1(spar kr 21). GRATIS FRAKT PÅ ALLE ORDRER OVER KR.


Peck mottok Oscar for beste hovedrolle det året, og filmen fikk også Oscar for beste manuskript. Etter dette hørte vi ikke noe mer fra forfatteren, før hun i år, over år etter debuten, kommer med en oppfølger til historien om Scout og familien hennes. Harper Lee er i dag en eldre dame på år.


Drep ikke en sangfugl.

Norsk (bokmål) av ledig. Mer info og hylleplassering. Dette er klassiker i amerikansk litteratur. Nedlastbar lydbok ) av forfatter Fredrik Skagen.


Ikke desto mindre er den saken jeg husker best et drap som aldri havnet i politiets arkiver. Se flere bøker fra Ingrid Haug. Roman om en sørstatsadvokat. Mitt navn er Christian Rønnes, og jeg har arbeidet i kriminalpolitiet i mange år.


I den forbindelse har jeg naturligvis sett et og annet lik. At jeg i det hele tatt fikk befatning med den, skyldtes den tilfeldighet at jeg kjente ekteparet Brandt. Gleder meg voldsomt til den nå! Den lanseres august og er faktisk skrevet før drep ikke en sangfugl og er omgitt med mye hemmelighetskremmeri. Vi møter den respekterte advokaten Atticus Finch (Gregory Peck) og hans familie.


Jeg synes også den var monoton, og om ikke direkte kjedelig, så i alle fall veldig langsom, uten spenning i språk eller handling. Og distansen gjorde at jeg ikke fikk nærhet, jeg heller. Den svarte hushjelpen, Lily, i En vakker dag er inspirert av hushjelpen, Calpurnia i To Kill a Mockingbird.

Verdal kommune bygde et signalbygg til rundt 1millioner kroner med det nye teaterbygget på Øra. Men nu har ikke kommunen penger til å drifte sykehjemsplasser og krangelen er startet. Plottet er utflytende, fortellingen virker litt ufokusert og ønsket om å si noe viktig om sin egen sørstatssamtid har gitt boka et overdrevet preg av politisk roman. Men sangfuglene gjør da ingen fortred? DREP IKKE EN SANGFUGL er en slik film.


To år etter kom filmen, regissert av Robert Mulligan. Den ble nominert til åtte Oscar, og vant tre. Walt Disney skal angivelig ha sett den under en personlig kreativ tørke, og utbrutt: That’s the kind of movie I would like to make! De første anmeldelsene er klare.


Til hjelp i huset og som en erstatning for mor, er den sorte Calpurnia. Det å oppdra barn uten en hvit dame i huset, er ikke akseptert i de finere kretser. Barnas tante er opprørt over hvordan Småen oppfører seg – hun må læres til å få manerer som kreves av en ung dame. Etterpå kan du enkelt briljere med kunnskapen i sosiale lag, og ingen vil kunne avsløre at du ikke har lest bøkene. Tom Robinson, en sort mann, er tiltalt for å ha voldtatt en hvit.


Historien ble satt under den store depresjonen i Maycomb, Alabama, og sentrerer rundt Finch-familien. Atticus, faren, en fremtredende advokat, tar en sak som forsvarer en uskyldig svart mann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg