mandag 22. juli 2019

Minty breeze bomull

En grålig litt skitten minttone. Ikke pastellaktig, men heller dempet og diskret. Minty Breeze har lenge vært en favoritt hos meg, så delikat og rolig, og nydelig fin.


Eller kan jeg male den mørkere, skal ha TV på veggen, men den er lang og strekker seg over trappehull og inn til kjøkken. Deretter ha en mørkere farge på kjøkkenet som kan passe til bomull og grå beige fliser, hva anbefaler du her? Da bør listverket være malt i Bomull eller Letthet.

Et spontant minty moodboard på kjøkkenøya tidligere i dag. Fargen er fantastisk både matt og blank. Duse, matte hudtoner er også superpopulært - røffe rosatoner med et hint av rødt. En mil frisk mintaktig farge. Har du tenkt noe på detaljene?


Bomull er det veldig mange har på dører, vinduer og lister. Hvis du maler med en matt maling vil også fargene bli dypere. Mer forskjell enn man skulle tro!


Pass på at fargene du velger går inntil farger på.

Synes den passet godt til det grå taket og flisene. Unngå Chi inntil farger som Letthet, Egghvit og Bomull , da disse er langt. Sofaen skal vere grå og møblane ellers i rommet vil vere kvite, inkludert.


Minty breeze og st pauls blue er farger som er lekre sammen, viktig at man har en felles fargepalett i hele leiligheten. Ser også for meg at disse passer fint inn med deco blue (?) som du har på soverommet #128578; Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt Minty breeze i gangen, og valgt tidløs og to vegger med stpaulsblue i stua #128578; Lykke til! Isbre er helt fantastisk den og! Litt mer blått i den enn i minty breeze. Welcome to crazytown!


Dersom det er opplett og lyst ute ser minty breeze ut som jade-fargen hos meg f. Har en lys tapet på en langvegg da, tror kanskje det ville føltes litt tungt dersom alle veggene hadde vært minty breeze. Jeg har minty breeze. Vi anbefaler Alpha Industries menn Capser billig burgundy. Husker forsatt med gru grønnfargen M og jeg valgte å male vår første stue i, og jeg har lovet han å aldri aldri finne på noe så fargeblindt igjen.


Men det ble fint denne gang. Kjøkkenskapene er malt med LADY Supreme Finish. Kjøkken, møbler og panelvegger – Panelvegger skal igjen frem i dagen! Huseierne er opptatt av å bevare treverket og skape en lunhet i hjemmet.


Det var spesielt viktig for meg å finne farger som i tillegg til å passe godt sammen, ville gå fint med den standardfargen vi har på alle lister, tak og dører: såkallt Bomull. Derfor har vi prøvd å velge varme nyanser, gjerne noen med gultoner i seg uten at det synes så godt.

Denne kraftfulle fargen er fra det nye. Da jeg nettopp hadde sovnet våknet Naia og ville ha mat, så jeg er helt ødelagt i dag. Drømte om farger for andre natten på rad!


Natt til i går drømte jeg at vi landet den fineste paletten, men da jeg våknet husket jeg kun én farge fra drømmen min og det var minty breeze. Spørs om vi ikke må ha den i et rom. Kalk passer til gamle møbler fra femtitallet, den passer med den. Soft mint og 63balanse passer til bomull Avstemte, beroligende farger: Vegg bak skap er.


I dag speofiserer jeg Deco blue og Minty breeze i et prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg