torsdag 13. desember 2018

Ferskengrener

Ferskengrener

Her finner du artikler om ferskengreiner til inspirasjon fra Mester Grønn. Blomstrende ferskengrener hjelper litt. Ellers holder vi på å rive ferdig lille badet vårt. Vi må ned under gulvet med nye rør og mer isolasjon. For en ekstra vakker og fyldig tulipanbukett er det lekkert å kombinere med grener, som vårlige gåsunger eller blomstrende kirsebær- og ferskengrener.


Duftene grønne eucalyptusblader er en annen favorittkombinasjon, eller hvorfor ikke velge en annen av vårens favoritter, ranunkler. Jeg har våknet med sol i øynene, gått lange turer på ski med kjære tantebarn og egne barn og bror og mann. Og spist boller, drukket kaffe, laget italiensk mat, drukket kakao på en hytte i skogen. Jeg har lest flere bøker enn på lenge, sett tunge og lette serier, tatt litt bilder, spilt spill. Og jeg har kjøpt ferskengrener til.


Mens jeg venter på at våren skal få ordentlig tak ute har jeg tatt den med meg inn i stua. Ferskengrener , gåsunger og litt eksotiske orkideer. Jeg er fullstendig klar over at det er litt bestemor tendenser over å ta bilde av plantene man har hjemme i stua, men jeg synes det ble så fint at jeg måtte dele det med dere.


Men nå vet jeg at den er like om hjørnet. Vi hører svarttrosten om morgenen, snøen har begynt å smelte, og sola varmer om dagen. Og mens jeg venter på at våren skal komme for fullt, kjøper jeg med meg ferskengrener fra blomsterbutikken, og gleder meg over de vakre blomstene som springer ut etter noen dager inne i varmen. Kjenner du også på vårfølelsen om dagen? Til våren kommer kirsebær og ferskengrener.


Du er ikke alene Ts, innimellom trives ikke planter og det er ikke så lett å finne ut hvorfor. Akkurat nå står denne vasen med de vakreste hvite ferskengrener på stuebordet mitt og skaper både vår og påskestemning her hjemme. På terassen begynner magnolia treet mitt å springe til liv igjen og løkene jeg plantet i vinter begynner å titte frem. Herregu jeg elsker den årstiden vi går inn i nå!


Pynten gikk i rosa, og kakebordet hadde mange røde og rosa innslag. En fest helt etter min smak. Jeg må bare dele disse bildene med dere. For et par uker siden kjøpte jeg nemlig inn ferskengrener på jobben, som jeg satte på kommoden i stua.


Ble helt målløs over hvor vakre de var! Såå søte små, rosa blomster som poppet frem hver dag. Nå er de desverre visne, og er erstattet med nye blomster. Blader og magasiner er en annen glede.


Til inspirasjon, glede og avslapning. Interessen startet som 8-åring og er like aktuell i dag. Jeg hadde tenkt å kjøpe ferskengrener på Mester Grønn i dag, men min nærmeste hadde ikke fått inn enda.


Ellers er jo tulipaner noe av det fineste på denne tiden. Men du, har jeg helt gått glipp av ny sofa hos deg? Stuen din ser enda lysere og lettere ut enn vanlig! Deilig med fredag og mars! Det er glamour i massevis :-) Har handlet inn ferskengrener til helgen, som blomstrer så fint - ny neglelakk skal påføres i kvel og koselig lørdag venter med god venninne, shopping, lunsj, god te og koselig skravling!


Inne er det blomstring på ferskengrener , varme fra peisen og crispy tulips. I muggen på pulten har jeg ferskengrener med nydelige små rosa blomster. Muggen er fra boligfryd , og det er skiltet og korset på bladene også.


Er nemlig en stor fan av boligfryd ! Neste gang du ser en ferdigbukett i din blomsterbutikk, tenk da på at du kan åpne den opp og bruke blomstene på en ny måte!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg