tirsdag 11. desember 2018

Hvor ryddig har dere det hjemme

Designerboks til qtips som vil pryde baderommet ditt. AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er for det meste deprimert i varierende gra og føler meg fullstendig utmattet mye av tiden. Denne utmattelsen har jeg følt på periodevis i litt.


Hvordan er det hjemme hos dere ? Dere som har det ryddig , strøken hele tiden.

FU: har du alltid et ryddig og rent hjem? Hvor ofte vasker dere huset og har dere det alltid ryddig. Vi har i tillegg et 3kvm hus, og det er ikke så lett å ha det ryddig til alle. Hvor ryddig e det hjemme hos dere til enhver tid?


Hvor går grensen for hvor rotete vi kan ha det ? Hadde en sånn i barnehagen. Bare negativ oppsummering hver dag. Hun kunne møte oss i garderoben med -ja så får vi håpe dagen i dag blir bedre enn i går. Jeg svarte ganske skarpt at vi liker å starte hver dag med blanke ark, i tillegg oppleves det som ekstremt ugreit at du møter toåringen min på d.

Jeg er alene med barn og hund og har en fulltids jobb. Lager middag hver dag, det er venninner av barna innom her stadig og allikevel så har vi det ryddig. Det er fordi en følger bl. Har dere det ryddig hjemme ? Har faktisk sluttet og rydde ting. Jeg har gitt opp å mase om det.


Vi inviterte over familie til feiring av min mann sin bursdag denne helgen. Jeg fikk en kommentar fra min mann som jeg har tenkt litt på i ettertid og lurer derfor på hva dere gjør før dere får besøk, og hvor viktig det er at det er rent og ryddig i hjemmet. Min mann mener jeg har problemer når det kommer til dette. Lag matpakker, finn frem klær, og pakk sekken (dette kan barna få gjøre selv) kvelden før, så slipper dere å stresse med det på morgenen.


Ha veska, dokumentmappa, pc-en, mobiltelefon og nøkler på ett bestemt ste slik at du alltid vet hvor du har det. Bestem frokostmenyen kvelden før. Hvis du ikke vet hvor du skal, det vil si hva som er MÅLET (et ryddig hjem) – så er det jammen ikke lett å vite veien dit heller. I en hektisk hverdag med flere personer under samme tak, tar det ikke lang tid før huset som var rent og ryddig , minner mer om en slagmark enn et hjem.


Kjenner du deg igjen? Kan jo gå Tror du hun får låne 6xinntekten sin? Neppe, men hør med banken.


Under har vi valgt ut noen produkter som vil gjøre det mye lettere for deg å holde det ryddig - eller eventuelt få system i rotet. Rotekasse Kurv fra Muuto.

Denne fra Muuto er perfekt som en kasse det er lov til å legge rot i. Legg ting i denne som du ikke vet helt hvor skal være, men som du trenger å få unna. Fungerer også utmerket. Marie Kondo sier at man skal begynne med klesskapet, mens Synnøve Skarbø anbefaler å ta klær, vesker og sko etc til slutt fordi dette er desidert vanskeligst. Vi har stått på venteliste ganske le he, men til sommeren ser det ut til at det er vår tur hvis alt går som planlagt.


Caroline sine rå rydd vekk etter seg når en er ferdig med ting. Både jeg og han har 1 fast jobb. Hvor lenge var dere hjemme med valpen før den var alene hjemme ? Tenkte å være hjemme i 2-uker hvor vi skal øve på å være i bur og hjemme alene gradvis.


Jeg kan ikke ha besøk av venner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg