torsdag 27. desember 2018

Hvordan lage betong lysestaker

Alt til cafe, hotell og restaurant. Hva skjuler seg bak trenden? Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser.


Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Alltid god kvalitet og gode priser! Lysestaker - Best pris i Norge! Nordic Nest - Her finner du innredning og design for alle hjemmets rom. Det er litt grisete, men det blir veldig fint.


Om du vil se mer betong så finner du en krakk som er i daglig bruk her. Advenstaken finner du her. Støp dine egne lysestaker av betong på fem trinn. Itillegg har jeg støpt noen morsomme lysestaker som jeg ikke har blogget om, jeg skal vise de en annen gang. Og de kule lyspære knaggene finner du her.


Bland betong etter anvisning på pakken. Lag selv Støpte lysestaker og oppheng av betong og bestill materialene til. Vi har det på vegg, møbler og pynt. Det går også an å bruke grener eller andre former fra naturen for å lage struktur.


På Vivian sin blogg Vivishagerom og litt til finner du også tips til hvordan man kan lage enkle og fine tråkkheller i betong. BYGGEVEILEDNING: Benkeplate i betong. Personlig er jeg ikke nevneverdig tålmodig med putlearbeid som krever presisjon og teknikk, så dette passet meg midt i blinken! Bare klikk deg inn på linken og se hvordan. Trykk på lenken for å se hvordan hun gjorde det.


Det meste i et hus kan du lage av betong. Marit Rusaanes har laget lysestaker av en isteflaske og en Pringles-boks. Det krever at du støper inn armeringsjern (stålstenger) som sørger for at betongbjelken ikke brekker.


Man lager betong ved å blande sement, san stein og vann. Hvordan lager man betong ? Se ideen til Støpte lysestaker og oppheng av betong og følg veiledningen som er gratis. Vær nøye med å røre ut alle klumper slik at det blir en jevn masse. Raskt og enkelt (å lage , ikke å vente på….). Du kan også legge i mosaikkfliser om du vil pynte med litt farger.


Fibrene gir deg muligheten til å lage en ganske tynn støp, uten at den knekker. I virkeligheten er det støpeformen som det ofte tar lengst tid å lage. HVORDAN LAGE EGNE UTELYKTER I BETONG. Etter å ha laget julenissene hadde jeg en del betong igjen og fant.


Genialt tips jeg fant her i dag Dette skal jeg jammen meg prøve en gang. Var veldig gøy å lage blomsterpotter i betong , så det skal jeg gjøre mer, og kanskje noen lysestaker i samme slengen. Om du skal støpe lysestaker eller potte kan du gjerne vente noen minutter før du legger i lyset eller bollen for å lage form.


Felles for betongstøpeprosjektene, er at du må lage en støpeform, som er et speilbilde av det du skal ende opp med å ha støpt i betong. Bilde fra bloggen Signepling Oppskrift er også der. Jeg har tenkt å lage noen store også – som jeg kan ha større planter i = mer betong , lengre tørketid og mye tyngre å løfte. Slike krukker er dyre å kjøpe, så det er mye å spare på å lage selv.


Det benyttes både som et dekorativt element og som byggemateriale i boliger og hytter. Vedovner produseres også i betong. Først blandet jeg litt sement med vann til jeg fikk ønsket tykkelse. Melkekartong klippet opp til ønsket lengde, så la jeg litt plastfolie oppi. Betongstøping er enkelt og billig.


Men du behøver ikke å gå til innkjøp av ferdige elementer om du ønsker å bruke betong hjemme. En kakaobeholder i plast. En lyspære uten innhol som skal brukes til knagg. Her er noen forskjellig betongkrukker.


Fant frem diverse beholdere jeg ville lage lysestaker av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg