mandag 20. april 2015

Diy betong lysestake

Diy betong lysestake

Alt til cafe, hotell og restaurant. Alltid god kvalitet og gode priser! Hva skjuler seg bak trenden? Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser.


Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Täglich bis zu Sparen! Klipp av toppen av melkekartongen ut fra hvor høy lysestake du vil ha. La gjerne kartongen være noen centimeter høyere enn du skal fylle opp til.


Smør melkekartongen innvendig med litt olje slik at du lettere kan løsne betongen etterpå. DIY Betong lysestake. Nå har jeg testet ut betongen fra Bygg Max,og den funket som bare det. Bland betong etter blandeforholda på pakken.


Diy betong lysestake

Rør godt og hell blandinga oppi dei smurte melkekartongane. Stikk eit lys nedi betongen. Neste gang skal eg bruke lyshylser, slik at eg ikkje treng å bevege på lyset når betongen skal størkne.


HER finn du lyshylser. Lysestake av betong – støp dem selv. Jeg driver også med noe betong -diys her,. Før jul hadde eg så mange prosjekt på gang at eg ikkje hadde mulighet til å dele alt.


Eg kjøpte meg ein sekk med kg betong , og sette i gang. En kilos sekk med betong koster bare ett par hundre lapper, og med det har du nok til flere av. Trur eg bruke 4: deler betong og del vatn. Bare sørg for at du klarer å få den tørkede betongen ut av formen igjen. Fuglebadet, slik som dette laget av Vivian Børresen, er et fint innslag i hagen året rundt.


Ny lysestake i loftstua. Fuglebad i betong har dukket opp på flere blogger den siste tiden. Vårt unike sortiment består av tusenvis av nøye utvalgte møbler fra skandinaviske merker. Første beton projekt er disse fine lysestager.


Jeg havde en gammel paprulle fra en plakat som jeg skar i to lige lange stykker. Jeg bruge hver ende hvor lågene sidder så det fungerede som bund. Jeg rørte min beton op med vand (der er præcis vejledning på bøtten) og fyldte mine to paprør med beton.


Her har eg brukt ein restplanke og litt maling som eg hadde liggande. Idag er det Luciadagen. Lottemora er tidlig oppe. Når betongen har stivnet så brenner du ned lysene, vasker ut stearinen og pusser inni hullene med grovt sandpapir helt til du kan sette et nytt t-lys nedi.


Diy betong lysestake

I ettertid så tenker jeg at om jeg hadde tatt littegranne papir rundt t-lyset og litt plastfolie utenpå der igjen før jeg satte det nedi betongen så kunne jeg spart meg for pussingen. Hos Kid finner du flotte lysestaker i ulike design. Lys opp mørke kvelder og sett ditt preg på hjemmet. Se hele utvalget og kjøp lysestake på Kid.


Klassisk lysestake i betong – Inspirert. Bygg den selv og vær litt ekstra stolt når den plasseres på for eksempel middagsbordet, tv-benken eller balkongen. En lysestake i moderne form i et materiale som ikke brenner, passer ved en rekke anledninger og i stort sett alle miljøer. Gratis frakt og levering innen dager!


Klarte ikke å vente lenger. Det harde materialet får en helt egen effekt i møte med det organiske mønsteret laget av store blader. Det går også an å bruke grener eller andre former fra naturen for å lage.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg