fredag 30. august 2019

Tåkedis stue

Tåkedis stue

Rask, enkel, lett å bruke. Døgnåpen kunderservice. Felles for de nøytrale gråtonene er at det ikke er tilsatt andre kulører som rødt, gult, etc. De oppleves som klare og rene, men det er viktig å notere seg at disse fargene.


Produkttype: Textures. Vanntynnet, løsemiddelfri interiørmaling. Se hvordan det ble når Tid for hjem teamet utnyttet hver eneste kvadratmeter i den lille leiligheten. Og se hvor fint det ble med kalkmaling i stuen. Om du vil ha en helt ren gråfarge så kan du f. Dette er helt nøytrale gråfarger som verken brekker mot grønn eller blå.


Men, de kan fort oppfattes som kalde i feil belysning. Vi snakker da en lysere grånyanse, feks Morgendis eller Tåkedis. Tror det kan bli kjempefint! Også skal jeg å se på den blå sofan på Skeidar i dag (om jeg rekker det!). D Du får den i kostemalt og vfas, skygge osv.


Tåkedis stue

Ikke velg Skagen, den ser visstnok ofte lilla ut på veggen. Jeg har Smartpanel tåkedis i stue og kjøkken. En tidløs og elegant farge som beveger seg mot grålig blå. Den lune nyansen gir tv- stuen den rette stemningen, sier stylisten. Ved å bare male én vegg, blir ikke rommet for mørkt og dystert, men bidrar heller med en fin dybde.


Drøm deg bort i harmoniske fargepaletter og detaljer som løfter helheten til himmels. Her kan du boltre deg i inspirasjon til ditt nye. Opprinnelig er de greige fargene tatt frem for å skape et kalkaktig og matt utseende på veggen. Dette kan du nå oppnå ved å bruke den supermatte LADY Pure.


Stue med rustikt gulv og smarte vegger. Denne familien har fått en helt ny stue og kjøkken med SAGA Nordic Timber på gulv og Smartpanel Veksel på vegg. Vil male stuen og deler av kjøkkenet i en fin gråfarge, en som er litt varm. Har falt litt for fargen tåkedis , noen som har den?


Er den lik fin som den ser ut, eller blir den for kjølig på veggen? Stuen er ikke så stor, så jeg vil ikke at den skal bli for mørk. Vil også at den skal være litt lun. En fin og nøytral grå farge som er ganske lys, men fortsatt grå. Jeg opplever at denne fargen forandrer seg litt utover dagen.


Den kan nesten få et hint av blått i seg når lyset blir kjøligere. Malte nettopp stuen min i tåkedis og matrix (da dempet sort ble for mørk til min stue ). Fant ut at jeg også skal bytte ut stikk-kontakter og lysbrytere i granitsort i stedet for hvit, så det passer bedre inn! Hvite stoler til spisebordet. Tak og taklister i vanlig hvit base ser det ut som (var ikke noe lapp på lokket) og lister rundt vindu og dører i bomull. En god blanding kan du si.


P I gangen som fører til både stue og kjøkken tror jeg er malt i tåkedis. Det er delvis åpen løsning mellom stue og kjøkken. Kalkgrå og Sober er uslåelig i kombinasjon.


Tåkedis stue

Både morgendis og tåkedis er bare blanding av svart og hvitt. Slike gråfarger blir (utrolig nok) veldig lett lilla på veggen. Vi prøvde begge to når vi skulle pusse opp, men de ble altfor lilla for vår smak. Nydelig, om jeg må få si det selv.


Her finner du et utvalg av våre fargekart til maling både innendørs og utendørs. I vår online-fargevelger og i våre butikker kan du se alle våre farger og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg