torsdag 12. september 2019

Pusse opp kommode

Velg en kommode som passer både deg, klærne dine og den plassen du har. Ny katalog - mange nyheter! Sjekk ut den nye katalogen her. Hun tok med seg kommoden ut i hagen og fjernet skuffene.


Kelsey driver bloggen Design-Innovate-Create. Det er ikke vanskelig å pusse opp møbler.

På denne videoen kan du se hvordan du går frem for å male en kommode. Kommoden har fått nye knotter, to i hver skuff, og gamle skruehull på midten er borra opp og plugga. Bodil Vaagsether viser hvordan man kan pusse opp en gammel kommode. Kule triks som fresher opp Ikea møblene dine. Så om du er lei av å se på den kjedelige hvite Malm- kommoden din, eller skulle ønske Expedit.


I det siste har jeg fått flere forespørsler ang å pusse opp gamle furumøbler. Istedet for å svare hver på mail, tar jeg fram en kommode jeg pusset opp i fjor. Noen har kanskje sett den før på butikken sin blogg.


Samme framgangsmåte ved maling av kjøkkeninnredning og dører.

Har en gammel gammel kommode fra slutten av hundre tallet. Den er brun etter dens opprinnelse. Mye slitt og småsår på hele kommoden. Brunfargen kan minne om en slags gammel olje eller tjæremaling. Konsistensen virker litt seig og klissete og ser for meg at dette kan være vanskelig å få bort.


Jeg tok meg tid til to lag med grunning og to strøk med maling. Hvis man vil gi kommoden et antikt preg kan man legge en lys beige farge over det første strøket med Jotun Lady, for så å pusse ned toppstrøket på noen steder. Har ikke gjort dette med denne, da jeg har en kommode til som skal pusses opp ! I denne kategorien er jeg #128512; Jeg gleder meg som et lite barn som skal på tivoli til det! Nå ser det ikke ut i måneskinn, klesskapene har falt fra hverandre og ellers utdatert! Jeg har nettopp holdt på med nøyaktig det samme med ett bord.


Men uansett hvor mye jeg pusset forsvant det ikke. En smart måte å pusse opp lakkerte eikebor er å fjerne lakken og sette bordet inn med hardvoksolje. Hardvoksolje finnes som fargeløs eller tilsatt fargepigmenter. Glansen er silkematt.


I vårt tilfelle velger vi å bruke kjemikalier. En kommode med kombinert skap og skuffer er smart oppbevaring i stuen! Så får du plass til vaser og krukker også!


Denne kommoden fra Ellos har akkurat passe størrelse til lysholdere, vaser og pyntegjenstander som ikke trenger å stå fremme hele tiden.

Sett stilen og lag et koselig miljø med et stilleben på toppen. Kjøp Kommode hos Trademax. Alltid lave priser og et stort utvalg! Vi renser og pusser tennene dine.


Olso Tannlegesenter, time på dagen! Kommoden er ikke til å kjenne igjen etter at Marianne fikk en knakende god idé! Furukommoden var hverken moderne eller særlig pen,. Hvis du skal pusse opp et gammelt møbel, er det viktig å sjekke om det er finerte flater eller heltre. Finert vil si at det er skrella treblad som er limt opp på et annet, og de kan være veldig tynne.


Så når man da pusser, er det lett å pusse gjennom treverket. Hvis du vil beholde trestrukturen, så vil man helst unngå dette. Den typiske løsningen ville vært å sette inn en kommode , et skoskap, et garderobeskap og en stol. Fire løsrevne elementer, altså. Da brekkes rommet opp , og mye plass går til spille mellom møblene.


I mindre rom som entreer og soverom der mye skal oppbevares anbefaler jeg vanligvis å integrere alle funksjonene. Noen gode råd på veien kan vi imidlertid komme opp med. Liberon Finishing oil er super til å fornye sliten teak! Vi holder på å pusse opp et spisebord i palisander (fra 60-tallet), og lurer på om vi kan. Jeg synes det er fint at det er så lett å forvandle den utrolig kjedelige, hvite kommoden til en fargerik, unik sak som ingen andre har lik som.


Nå blir jeg glad når jeg kommer inn døren og møter denne i gangen! Treverket blir tilsmusset og angrepet av svertesopp, og solens UV-stråler begynner raskt å bryte ned og flise opp overflaten. Etter en enkel rens, fremstår stolene igjen nærmest som nye.


WOCA Grunnrens renser treverket på dypet og fjerner effektivt smuss, alger, svertesopp og rester av gammel oljebehandling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg