tirsdag 15. mai 2018

Gammelt veggur

Gammelt veggur

Kjøp online med fri frakt! Kontormøbler til arbeidsplassen. Finn Beste Pris På Alle Dine Varer. Gammelt veggur selges rimelig. Alltid års garanti!


Jeg fikk tak i et gammelt veggur fra et Theater-lager. Det ble reparert for 3-år siden av Tore Røgeberg på Bekkestua. Han gjorde en go og stor, jobb.


Nå liker jeg å si at jeg reddet det fra å bli ombygget og ramponert fra å bli scene-kuliss. Det var nok mer feil med urverket enn vi begge regnet med i begynnelsen. På veggen der hang et gammelt veggur type Gustav Becker. Mange har nok hørt eller lest historiene om gamle klokker i hendene på intetanende eiere, hvor det senere viser seg at klokkene er verdt en liten formue. Det har nok hengt der en stund og er gammelt , men ser ut til å være i grei stand.


Gammelt veggur

I tillegg møter du stadig elever og studenter fra urmaker-utdanninger i Norge og Sverige. Nå er vi to faglærte urmakere og to lærlinger i verkstedet. Vi reparerer og vedlikeholder alle ur, fra armbåndsur til store gulv- og veggur. Opprinnelig fra Larviksområde.


Trenger en liten overhaling da den nå bare går noen timer etter at den blir trekt opp. Vi henter og bringer ur. Vel, det har gått lang tid siden forrige innlegg. Jeg har et gammelt veggur og hver gang klokken skal stilles en time tilbake på grunn av sommertids slutt, må jeg stoppe pendelen og la den stå over til neste gang klokken viser det samme hvis du skjønner hva jeg mener. Det er ikke lurt på klokken min å stille viserne feil vei for å si det sånn.


Har ligget nedpakket i år, men fungerte fint før den tid. Da blir det bare trøbbel. Etter at en gjest trakk loddet for langt opp, vil den ikke gå mer, så jeg søker forumets kollektive visdoHvem er dyktigst til å reparere denslags i rimelig avstand fra Oslo? Veggur er et dekorativt innslag i ­interiøret. En klassisk rund klokke, et lekent gjøkur eller en tekanne med visere?


Hvis det ikke gjøres vil det være stor fare for at midtstillingen forskyves, og klokken vil ikke gå når den henges opp igjen. Dette er en vanlige årsak til at veggur ikke går. Under transporten må klokken ligge på rygg med toppen høyest.


Gammelt veggur

Jeg eier et gammelt veggur. Alt som er gammelt regner man med utgifter på. Men klokker skal tikke og gå døgnet rundt – i tiår etter tiår. Joda, det blir slitt.


Morsom sittende mann som går opp og ned når tiden har gått for hver time. Mangler en ekstra mann på venstre side og opptrekksnøkkel er borte (den kan lett ersattes). Fretex-butikken i Moss, Gudesgt. Loddene konglene er som pynt og er ikke tunge. Men de fleste urene er ikke så mye verdt som man skulle tro, sier Skarlund.


Gammelt veggur

Det finnes helt sikkert noen skikkelig verdifulle gulvur, bordur og veggur rundt om i Norge uten at eierne er klar over det. Han tror at gulvur og veggur vil bli populært igjen. Jeg synes både veggur og gulvur er vakre detaljer i et interiør.


I dag er det jo mange som blander moderne design med gamle gjenstander. Dette vegguret har jeg fått i gave av min tante. Vegguret er et regulator ur, dvs et pendelur der du kan stille klokken selv.


Kafèen heter Kafèen på Havna. I helgen fikk jeg kjøpt et Junghans veggur i topp stand. Best utvalg av antikke klokker og ur på QXL.


Klokke Reparasjon - reparasjon, lommeur, firmagave, gaveartikler, raymond weil, rw, batteriklokke, firmagaver, armbåndsur, georg jensen, bordur, gaver - Finn firmaer. Thorbjørn Andersen er år og. Spør en clocksmith eller antikk forhandler for å hjelpe deg.


Mange forhandlere selger og samle antikke klokker og kan hjelpe deg med å identifisere dine egne. Finne ut opprinnelse og verdien av din antikke veggur virkelig kunne være som å løse et 2år gammelt mysterium.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg