mandag 29. april 2019

Kirsebærgreiner

De hadde utallige, lysegrønne blomsterknopper oppover alle greinene. I dag, ca en uke etter at jeg satte de i vann, viser de små, vakre blomstene sitt søte ansikt. Nærmere våren kjæm du itte på denne tida av året!


Kirsebærgreiner

Her finner du artikler om kirsebærgreiner til inspirasjon fra Mester Grønn. Lukk Dersom du opplever problemer med å logge inn, vær vennlig og. Vi har flere sorter greiner som f. Setter du greinene i en vase får du naturen inn i huset.


Sett gjerne flere bunter sammen for å skape volum. Fersken og kirsebærgreiner har en frisk duft av vår i tillegg til å være dekorative. Jeg elsker å bruke elementer fra naturen, og jeg er ofte ute i hagen eller skogen hvis jeg skal finne inspirasjon til et nytt festbord. Til dette bordet var jeg ute og lånte litt kirsebærgreiner.


Tips: Sett greiner som dette i vann noen timer før de skal brukes og legg dem ikke på før rett før gjestene kommer, da holder de lenger. Mange sorter greiner både dufter godt og er dekorative. Prøv med kirsebærgreiner , salix, ferskengreiner og den vakreste av de alle magnoliagreiner.


Nå er også tiden inne for å drive grener fra hagen hvis du skal ha dem sprunget ut til påske. Grener fra eple-, kirsebær og plommetrær gir vakre blomster. Vårlige og vakre Kirsebærgreiner - Prunus Slekt: Rosefamilien Kirsebærslekta har over 2arter. De mest kjente artene er Hegg og Morell, men også flere frukttrær som Plomme og Kirsebær. Vakkert med blomstrende kirsebærgreiner Jeg venter på at mine magnoligreiner skal begynne å blomstre Go kveld til deg.


Her har vi laget små buketter av kirsebærgreiner og gerbera. Det pynter opp på hele bordet og gjør at gjestene enklere ser hverandre. Du kan ta inn plomme- og kirsebærgreiner for driving inne. Må ikke stå FOR tørt og varmt.


Meiseboller varer (relativt) lenge og er særlig nyttig når det er kaldt. Har du ikke måkt taket på hytta i vinter så er det mer enn på tide nå. Mange hytter har faretruende mye snø på taket og det blir TUNGT når det nå blir.


Hos Mester Grønn finner du flere sorter greiner som f. Til slutt et bad der eieren ikke har noe ønske om varig grønt, men heller går for det utskiftbare. Her har jeg satt kirsebærgreiner til driving, og de sarte, hvite blomstene kler marmoren og det ellers klassiske uttrykket. Noen avklipte ranuncler og badet har straks fått et mye varmere uttrykk. Forbered sommerfesten Vi feirer forsommeren med en hagefest. Om du ikke har av hvert, spiller det ingen rolle.


Se hvor fint det blir når du blander. Er ikke sikker på om disse er hvite eller rosa. Vasen du ser på bildet fikk jeg av mine foreldre til jul. Den er fra Lyngby, vakker som bare det. NSKER DERE EN FIN ONSDAG!


Reviews Flyttet inn i nybygd hus med blanke ark hva angår hagen. Utelykter i stuen, rå mursteinsvegger med kirsebærgreiner og rustikt panel på veggene. Selve leiligheten er på kvm og ligger på Grünerløkka i Oslo.


Da Kari kjøpte leiligheten sentralt i Oslo var den hvit og grei, men slik ville hun slett ikke ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg