tirsdag 16. april 2019

Pynting av festkaker

Kransekake er vel festkaken over alle festkaker. Populær som den er passer kransekake til 17. Hjemmelaget kransekake er ikke så komplisert å få til, men krever at deigen lages minst dagen før den skal trilles ut og stekes. Mange av disse bakteriene kan føre til magesyke.


Noe å tenke på neste gang du lager mat og surfer på mobilen samtidig?

Tips til pynting av bløtkaker Frukt, marsipan, krem og pynt. Kokke-Lise gir deg tips til pynting av kaker, noe som jo burde være rimelig aktuelt i konfirmasjons-, nasjonaldags- og dessuten bursdagsmåneden mai! Og sist, men ikke minst, min kjære rosekake! Kaken har lag av sjokoladekake og lag med bringebærkrem.


Rosekaken i mange ulike varianter og mine beste rosekaketips finner du i kakeboken min Theas Little Kitchen (reklamelink). Her legger jeg ut bilder, oppskrifter og fremgangsmåter på det jeg måtte lage av kaker, desserter, kakepynt og annet bakverk. Dette er en side for de kake- og bakeinteresserte.

Legger også ut litt trinn-for-trinn-beskrivelser. Denne siden er ment som en informasjon- og inspirasjonsside for de bakelystne. Derfor kan flere av kakene, som suksessterten og iskrembløtkaken, lages i god tid i forveien.


For å spare tid på den store dagen, kan man i tillegg bytte ut det hjemmelagde sukkerbrødet i jordbærbløtkaken med ferdigkjøpt kakebunn. Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg håper du lar deg friste!


Jeg deler jevnlig ut flotte giveaways, så det lønner seg å følge med! Kos deg med bakingen og smakingen! Det søte liv har 300. Denne oppskriften på brune pinner er av den gode, gamle sorten slik som mormor ville ha laget dem. Hvis du ønsker, bytter du ut mandler med for eksempel hasselnøtter.


Brune pinner er manges favoritt-julekake til jul. Mai er full av festdager - og kakebord! Her er våre beste tips til hva du kan bake.

Smashkake Denne lekre kaken har deilig marengsbunn med smash og ritzkjeks, sjokolade, vaniljekrem og er toppet med krem og smash. Fordel klatter av glasuren i de ulike fargene utover kaken og bre de lett over i bølger med en slikkepott eller en kniv, slik at de tre fargene går litt i hverandre. Pass på å ikke blande for mye, for da vil fargene forsvinne helt inn i hverandre.


Hos nettbutikken Slikkepott. Denne rosekaken laget jeg til bursdagsbesøket mitt forrige helg. Rosekake er en nydelig sjokoladekake fylt med bringebærkrem.


Jeg synes at det er kjempefint (og godt) med friske bær og frisk frukt på toppen av ostekake (uten gele). Gjerne sånn at det bugner litt. En real klase med rips, kiwi i skiver, halve jordbær, bringebær, physalis (slik som beskrevet lenger opp), stjernefrukt osv.


Prøv denne oppskriften på porsjonskaker av oreokake – en vinneroppskrift med god smak av sjokolade, fyldig krem og knasende sprø kjeks. Suksessterte egner seg godt til frysing, også med glasur. Ta ut kaken kvelden i forveien og la den tine i kjøleskapet over natten. Oppskrift på sukessterte finner du her. Så værsågo her er den ultimate oversikten:).


Les mer om denne saken. Skal du bake til konfirmasjon? Ostekake er å finne på mange kakebord i disse dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg