mandag 26. oktober 2015

Beis innvendig hytte

Finn Hytte Beis Innvendig. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Nordlyshytter kan i samarbeid med sideentreprenører tilby nøkkelferdig leveranse.


Vi leverer innflytningsklare hytter i hele Sør-Norge, inkl. Fri frakt, rask levering og lave priser! Vi fikk fart på drømmen da vi så den Halvor Bakke og hans team i TV-serien Eventyrlig oppussing laget til en hytte i.

Unik hytte , også innendørs. Beisen innfarger og fremhever treets naturlige struktur, og gir en nydelig lød og et flott fargespill. Et effektivt lysfilter motvirker gulning. Den kan dessuten blandes i mange. Fra å ha gulnet furu fra topp til tå, ble atmosfæren i hytta i Tuddal lun og behagelig, med en gjennomført bruk av beis i naturens egen fargeskala.


Hyttelivet handler ofte om det enkle og det ærlige. Og selvfølgelig skal hytta ha farger som gir deg ro og som passer til hyttas sjel. Se våre forslag til gode hyttefarger, enten du har hytte ved sjøen, på fjellet eller andre steder.


Nå er det også enkelt å male gulnet panel.

I en hytte nær skogen er det naturlig å bli inspirert av de grønne og brune tonene fra gress, mose, blader og kvist. Tidløse grønntoner finnes i mange varianter og kan kombineres på ulike og spennende måter. Trenger du litt inspirasjon til hvordan hytten din kan se ut innvendig ? Male hytta innvendig ? Tyrilin panelbeis for hytter fremhever vegger og tak. Fukt, regn og duggfall kan være en utfordring når det påføres beis eller maling på høsten.


Når temperaturen ute blir lavere og fuktigheten høyere bruker beisen eller malingen lenger tid på å tørke. Her kommer det mere hytte inspirasjon. Det dreier seg om interiørbeis og gulvolje, og hva det kan gjøre med ubehandlede vegger og gulv. Fargeløs base er interiørbeis uten noe tilsatt fargepigment. Bland alt sammen (base og ferdig beis ) i en stor bøtte.


Jeg legger på ett fyldig strøk med beis i hele bordets lengde før jeg stryker ut med tørr pensel så det blir jevnt. På vegger i gang og soverom beiset jeg 2-bord om gangen før jeg stryker ut. Jeg vil ikke male innvendig , da jeg synes en hytte på fjellet skal ha naturell vegger, og med beis beholder man den naturlige looken synes jeg.


Jeg for min del tror jeg vil gå for lys beis , for hytta vår har små vinduer, og da er jeg redd det blir for mørkt med mørkere beis. Vinduskarmene og lister, skal males. Moelven legger til rette for at du kan velge paneler med høvlede eller rue overflater i flott transparent beis der treet vikelig får vist frem sine unike visuelle egenskaper.


Moelven både sprøyter og polerer inn beisen i trevirket, noe som gir en mye jevnere påføring og finere overflate enn ved kun sprøyting.

Ved temperatur høyere enn 0°C kan middelbasert maling brukes, og høyere enn 5°C kan vanntynnbar maling brukes. Veggene skal alltid vaskes før beis eller maling påføres, særlig på våren da pollen er ute å herjer. Har pollen satt seg på veggene risikerer du at malingen ikke fester og du må gjøre jobben om igjen. I motsetning til maling, som vil legge et dekkende lag på treverkets struktur, vil beis gi liv og form til en vegg, siden trestrukturen vil skinne gjennom, forklarer Ole Andreas Klaveness fra Klaveness maler- og byggforretning as.


Panellakk og panelbeis er to veldig like produkter fortsetter Klaveness. Valget ble Setergrå som er en strukturbørstet slettpanel med en gråbeige beis hvor treets struktur kommer pent frem. Slettpanelen er stram i stilen og uten profil, men med den børsta overflaten og grålige beisen, fremstår panelen som en gammel låvevegg.


Spesielt på vegger er det hovedsakelig beis som foretrekkes for innvendig panel, mens noen flere ønsker malte flater i tak. Trendene varierer og fargen Drivved har lenge vært veldig ettertraktet, men vi ser nå en dreining i retning av grått og litt mørkere kulører, spesielt når det gjelder beis. I det nye LADY Pure Nature interiørbeis-fargekartet finner du naturlige vakre farger, som passer både til hytta og hjemmet. Beis , voks, lasur og lakk er andre metoder for å lysne panelet hvis du ikke vil male det.


Lakk legger seg som en hinne på toppen av treverket. Jo flere strøk, desto hvitere blir fargen. Fordelen med voks, beis og lakk fremfor vanlig maling, er at strukturen i treverket forblir synlig, og at sprekker som kan oppstå over ti ikke blir like tydelige som på malte flater. Jeg har brukt Jotun interiørbeis på vegger og panellakk i tak på min hytte. Begge to er enkel og grei og jobbe med.


Et strøk beis på veggene, og to strøk panellakk i taket. Men som noen kommenterte, ta oppstrøksprøver før dere går i gang ! Jeg tok nærmere oppstrøksprøver før jeg til slutt kom fram til en mix jeg var fornøyd med. Valg av farger og produkter er ikke lett når en ny hytte skal bygges. Hyttemannen har ikke så mange formeninger om dette (joda, han har noen få.), så jeg står egentlig ganske fritt til å velge farger og produkter. Dette gjelder både innvendig og utvendig.


En ting er helt sikkert,- det blir ikke hvitt slik som hjemme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg