fredag 31. mars 2017

Prydgress frø

Prydgress frø

Høyreiste, grasiøse gress som svaier i vinden eller stikkete, sølvfagede tuer – gress må med. Den blågrå nyansen varierer noe mellom plantene. Får skjøre frøklaser i juni-juli. Kan dyrkes i størstedelen av landet, forutsatt at voksestedet er veldrenert og beskyttet. Forkultivering: Så tynt i fuktig.


Mulighetene er uendelige. Samle frø av de ettårige gressene på høsten, så er du selvforsynt med prydgress fremover eller fgi frøene bort i små hagegaver. Vakkert, blågrått tuedannende prydgress for tørre og solrike steder, f. Trives i mager, tørr jord.


De flerårige gressene kan deles på våren når de blir store nok, slik at du får flere vakre prydgress i hagen. Det mest positive med prydgress er nok at det tilfører interesse senhøstes og langt ut forbi den første. Prydgress og bambus Bestill nå! Velkommen til Botanisk Verdens frø , planter, blomster og løk. Frø fra Premium-sortimentet, de grønne posene,.


Prydgress frø

Dine favoritter blant prydgress innlegg 17. Vakkert og skjørt gress med fjærlignende aks og lange snerp som veksler i fiolett i toppen. Ekstravagante skyer av lyserosa fjær vaiende majestetisk over en mengde av smale, strap-lignende blader. Et midtpunkt i hagen. Frodig staudegras med overhengende blomsteraks som går direkte over fra blomst til ungplanter uten at det dannes frø.


Nytt prydgress med dekorative ,. Jeg har lyst på prydgress , det er så mye vakkert, men har ikke fått orientert meg skikkelig ennå, for jeg vil verken ha et som sprer seg med frø eller med rotutløpere, det har jeg brent meg på før. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg :) 10. Pakker med frø er et typisk produkt det er lettvint og greit å bestille på nett. Små pakninger som veier nesten ingenting, det blir ikke mye porto å betale da.


All nedklipping av flerårig gress skal skje på våren etter at frosten er over. Jeg elsker å bruke prydgress når jeg skal planlegge en beplantning. Prisene på frø kjøpt på nett er ofte også lavere enn i hagesenter og blomsterbutikker, i tillegg til at det er et større utvalg. Når man snakker om prydgress medregnes både gress, starr og siv. For første gang i fjor, har jeg nå brukt prydgress på en helt annen måte og har laget ett meter langt prærieinspirert rabatt.


Litt som på bilde over som er tatt i Wisley Garden, Surrey i England. Der prydgress skal flyte i mellom stauder i store grupper. Fremdeles temmelig dyr i innkjøp frøene men, de er nok verdt det.


Prydgress frø

Jeg var uheldig med rothals råte på grunn av for lave temperaturer i fjor da jeg sdde. Men jeg vet Britt Åse hadde stor sukksess med disse etter et jeg forsto forleden. Nå håper jeg Idefix våkner snart fra dvalen.


For hun kan veldig mye om prydgress. På vintergrønne sorter trenger du kun å fjerne skadde blader og gamle blomsterstilker. Det beste tidspunktet for å gjøre dette er senvinteren, før planten skal spire på nytt.


Gress som blir halmfarget om høsten kan du klippe helt ned mot bakken på senvinteren. Produksjon av prydgress – noe for deg? Vi ser nå en økende interesse for gress i mange ulike sammenhenger, dette gjelder både ettårige og flerårige planter.


Vid tueformet prydgress i flere høstlige farger. Så flere frø i en potter først, for å få en tueformet plante til utplanting. Selv er jeg hekta på prydgress og bruker de over alt og må ha minst en i alle bed.


Blomsterløk og frø i vår- og høstkataloger. I tillegg er de svært lettstelte og tåler fint å stå i skyggen. Sortimentet består bl.


Funn: Canna 'Striata' med brokete blader, Sauromatum venosum - staselig og dekorativ for balkongen eller i potter. Høstkatalogen er tilgjengelig fra august av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg