fredag 3. mai 2019

Selvvanningspotter store

Selvvanningspotter store

Med selvvanningspotter derimot har plantene dine alltid nok vann. Det hjelper ikke stort med grønne fingre hvis du er så mye borte at du ikke får vannet plantene dine. Spirea fikk i år et sett med store selvvanningspotter fra Krifon – som har perfekt størrelse til å bruke til tomatplantene våre.


Selvvanningspotter store

Fyll dem med lettstelte planter, så er sjansen større for å lykkes med den lille oasen din. Men utrolig praktisk å slippe å vanne så ofte! Kjøpe selvvanningspotter.


Her finnes det flere varianter. Lag din egen selvvanningspotte. Tre en tykk ulltråd gjennom bunnen på en plastpotte og sett det i en større , tett potte som fylles med vann.


Selvvanningspotter store

Da er selvvanningspotter en perfekt løsning for deg. Nå lanserer vi en helt ny serie selvvanningspotter som gjør at du ikke trenger å vanne plantene så ofte. Ikke alle er like flinke til å huske å vanne plantene sine. For dem som reiser mye kan det være ekstra vanskelig å. Så i fjor lagde jeg mine egne selvvanningspotter.


Ha et helt jordbærbe grønnsaks- eller urtehage på liten plass. Men om du forbereder deg litt, så slipper du å ta livet av blomstene mens du er bortreist. Her er en oppskrift på litt store selvvannings potter for drivhus eller veranda Her er utgangspunktet, liters bakk som det tidligere sto agurker og tomater i. Vi hadde leca kuler i bunnen tidligere, derfor rekka med hull langs bunnen.


I denne store urnen har jeg brukt en 10-litersbøtte med lokk fra en billigbutikk. Grow-in selvvanningspottene er laget av et unikt materiale som regulerer vanntilførselen til plantene, slik at du ikke trenger å vanne så ofte. Jeg har mange glasserte keramikkurner i ulike størrelser som jeg skal gjøre om til selvvanningskrukker i år. For å få til det trenger man et vannreservoar som passer i krukken. Store terrakottakrukker til salgs, to er selvvanningspotter , den tredje er litt mindre og står på rullebrett(lett å flytte).


Vi har tilført noen spennende detaljer og nye farger. Pris kr 25- pr stk eller 60- samlet. Derfor liker jeg å lage selvvanningspotter. Jeg hadde en del tomatbeger i to ulike størrelser. De har samme diameter i åpningen, sånn at de små begerne passer perfekt oppi de store.


Jeg laget fire hull i bunnen på de minste, for så å trekke hyssing gjennom som skal hjelpe planten å trekke opp vann fra det store begeret. Selvvanningspotter tar seg av plantene dine. For år siden hadde jeg store problemer i drivhuset med å vanne tomat- og agurkplantene. Den store kan du også bruke utendørs, men da må du ta ut bunnpluggen for at overskuddsvann skal kunne renne ut.


Lechuza-Puro Color finnes i flere forskjellige farger, og du får også kjøpt dem i en større størrelse med en diameter til cm. PRODUKTER SPONSET AV KRIFON. En selvvannende potte er det perfekte hjelpemiddelet for deg som ofte glemmer å vanne, eller som er borte fra plantene dine i en lengre periode.


Selvvanningspotter store

Hvor får jeg kjøpt disse? Du brukte noen store selvvanningspotter på takterrassen til Storm som du satte nede i en trekasse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg