tirsdag 7. februar 2017

Male båt glassfiber

ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Hei, jeg og en kompis har kjøpt en speedbåt, som trenger litt maling. Per dags dato er den hvit, men vi vil gjerne ha den matt svart eller gul, er det mulig ? Hvilken maling skal jeg ha ? Båten er glassfiber ) Hvordan går jeg frem for å begynne å male. Maling rett på glassfiber innvendig - Båtforumet. Male glassfiberbåten, men med hva?


Male båt glassfiber

Billakk blir helt strøkent på båt , min tidligere jobb var som billakkerer, der hendte det at vi fikk inn båter til lakkering, det blir helt strøkent , og en meget solid flate, legg på et par lag med klarlakk på toppen får du en dybde i lakken som er bærre lækkert. Jeg har kjøpt en liten speedbåt som jeg skal pusse opp, men jeg liker ikke den lime grønne fargen, så jeg vil pusse den ned til glassfiber og male den opp igjen. Men problemet er at jeg er helt blank på dette temaet.


Har kjøpt meg en gammel fot glassfiber båt som jeg har pusset å tettet noen hull i. Den er også blitt falmet i fargen med årene. Noen som har noe tips om hva jeg skal bruke for å få tilbake noe farge og holde båten tett. Båten skal ligge på henger når den ikke er på vannet. Tips tas i mot med stor takk. Jotun Sparkel brukes til å reparere skader i skroget.


Male båt glassfiber

Sparkel kan legges på i høy filmtykkelse og kan enkeltslipes. Jeg er billakkerer, jeg vet at det ikke er helt det samme å male en båt som å lakke en bil, men jeg har nettopp lakket min Fjord DC, og brukte 2k polyurethanlakk (Jotun HardTop). Jeg har lakkert ganske mye forskjellig, og jeg vet i allefall at jeg IKKE ville brukt 1k lakk på en båt.


Da kan du som båteier være trygg på at gammelt og nytt bunnstoff ikke reagerer med hverandre og flaker av. Les mer om Jotun sine grunninger i appen Jotun Yachting, brosjyren BÅTEN eller på jotun. For et vellykket lakkeringsresultat er forberedelsene den største jobben.


Male båt glassfiber

Før arbeidet begynner er det tilrådelig å tildekke alle områder som ikke skal males med løsemiddelresistent plast. Dersom skroget er påført bunnstoff, må hele dette området tildekkes for å forebygge søl, støvansamling og annet som vil hemme bunnstoffets effekt. Male Båt Glassfiber - motor, total entreprenør, antigraffitti beskyttelse, antikvarisk maler, glassfiber , arkitekt, antikorrosjon, båtmotor, fasaderengjøring. Reserver ditt Hotell i Male online. Mens prosessen er involvert, hvis du følger trinnene tett kan du gjøre gode utseende reparasjoner.


Bare fornye gelcoaten vil gjenopprette den opprinnelige glans til din båt og at det ser ut som ny. Gir en lettstelt og slitesterk flate. Beregnet for overmaling. Passer de fleste typer av underlag, f. Uten et strøk med maling, glassfiber kan ikke bare vare for lenge og kan bare vises. På den annen side, hvis du skal male en glassfiber båt , vil marine grade.


Male båt glassfiber

Når den forsvinner, er det bare én ting som du kan gjøre for å sette det nye utseendet tilbake i båten. Stikk her er at male en glassfiber båt er. Hvordan male glassfiber båten Glassfiber båter kommer nye med en farget gelcoat, ikke faktiske maling.


Gel strøk kan til slutt visne og ikke rengjøres eller vokset for å ser nye. Maleri glassfiber er den eneste måten å få båten ser nytt igjen. Alle flater som skal males må være helt rene. God overflateprofil gir bedre heft.


Her følger grunnreglene: Spyl skroget med ferskvann for å fjerne støv, salt og andre urenheter. Bruk P150-P1på glassfiber , grovere papir på treflater. Hvordan sand en glassfiber båt for å male det Enten du sand din glassfiber båt under forberedelsene til vinteren lå opp, eller i løpet av våren passende ut, sliping en glassfiber båt er en del av forberedelsene til din glassfiber båtens ny maling jobb.


Dette er en rask veiledning for hvordan du selv enkelt og vellykket kan reparere din glassfiberbåt ved hjelp av 105K - West System Reparasjonssett for glassfiberb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg